Νεοφυείς Επιχειρήσεις Τεχνολογίας στην Κύπρο

Σύμφωνα με ξένους επενδυτές, η Κύπρος σήμερα αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων (startups), ιδιαίτερα σε τομείς της υψηλής τεχνολογίας. Βασικά πλεονεκτήματα της Κύπρου αποτελούν το εντυπωσιακό ποσοστό του πληθυσμού της χώρας που διαθέτει πανεπιστημιακή μόρφωση (78%), η ύπαρξη δυναμικών ομάδων της κοινωνίας που δραστηριοποιούνται στον χώρο και έχουν καλές ιδέες, καθώς και η στρατηγική γεωγραφική της θέση, που έχει τη δυνατότητα να την καταστήσει γέφυρα επενδύσεων για την γύρω περιοχή. Επιπλέον, οι διαθέσιμοι πόροι της Κύπρου, όπως το φυσικό αέριο και ο τουρισμός, μπορούν να αποτελέσουν πεδία αξιοποίησης μέσω εξεύρεσης τεχνολογιών που θα τους υποστηρίξουν και θα τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν περαιτέρω.startup-1018514_960_720

Σε μια προσπάθεια να τονώσει ακόμη περισσότερο το ήδη θετικό κλίμα, η κυβέρνηση της Κύπρου ανακοίνωσε τον Ιούλιο του 2016 ένα γενναίο πακέτο φορολογικών κινήτρων για καινοτόμες και νεοφυείς επιχειρήσεις, το οποίο περιλαμβάνει έκπτωση μέχρι και 50% επί του φορολογητέου εισοδήματος μιας επένδυσης. Το κίνητρο εφαρμόζεται τόσο στις επιχειρήσεις που διοικούνται από νομικό πρόσωπο, όσο και σε εκείνες που διοικούνται από φυσικό – δίνοντας έτσι τη δυνατότητα και στις προσωπικές επιχειρήσεις να ωφεληθούν. Επίσης, η κυβέρνηση προχώρησε σε διεύρυνση του ορισμού για την καινοτόμα επιχείρηση, ο οποίος ήταν περιοριστικός, επιτρέποντας με τον τρόπο αυτό τη συμμετοχή σε ένα πιο ευρύ φάσμα επιχειρήσεων.

Η Κύπρος έχει καλή παράδοση επιτυχημένων startups, πολλές από τις οποίες διακρίθηκαν και βραβεύτηκαν σε διεθνείς διαγωνισμούς. Για παράδειγμα, το 2013, τέσσερις Κύπριοι φίλοι από το Κολέγιο και τον στρατό δημιούργησαν το “Avocarrot”, μια εφαρμογή που ανακηρύχθηκε ως η καλύτερη νέα επιχείρηση τεχνολογικού marketing στη Βρετανία εκείνη τη χρονιά. Η ιδέα της εφαρμογής βασίζεται στην μετατροπή των ενοχλητικών διαφημίσεων που λαμβάνουν οι χρήστες των κινητών (οι οποίες διαβάζονται μόνο από 2 στους 1000 χρήστες, και επομένως αποτελούν σπατάλη χρημάτων) σε προσφορές και δώρα, τα οποία είναι στοχευμένα και προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε χρήστη. Για παράδειγμα, κάποιος που ασχολείται με το τρέξιμο και χρησιμοποιεί σχετική εφαρμογή στο κινητό του μπορεί να λάβει ως δώρο στο τέλος της διαδρομής ένα ενεργειακό ποτό.

Leave a Reply